Motocykly
Závod se jede na jednotlivé rozjížďky na 2
kola, poté finále na 3 kola.
Technické specifikace motocyklů:
Kategorie M1 - povoleny jsou pouze
tovární stroje typu Babeta a Stadion do 50 ccm. Novější a silnější
typy nejsou povoleny. Na strojích nesmí být provedeny žádné zásadní
úpravy na motoru, převodovce, rámu stroje, kolech a brzdách. V
úpravách kapotáže se meze nekladou .
Kategorie M2 - povoleny jsou pouze
tovární stroje typu Jawa Pionýr, Mustang, Bombon do 50 ccm. Novější a
silnější typy nejsou povoleny. Na strojích nesmí být provedeny žádné
zásadní úpravy na motoru, převodovce, rámu stroje, kolech a brzdách. V
úpravách kapotáže se meze nekladou .
Kategorie M3 - tato kategorie je pro
všechny ostatní stroje do objemu 50ccm, které vzhledem k úpravám
nemohou startovat v kategoriích M1 a M2. Povoleny jsou pouze
upravené speciály vycházející ze strojů uvedených v kategoriích M1 a
M2. Nejsou povoleny sériově vyráběné novější stroje a v žádném případě
čtyřtakty. Pravidlem pro tuto kategorii je, že pravidla
nejsou.
Všichni závodníci musí mít na hlavě ochrannou
přilbu a brýle.
Malotraktory
Kategorie T1, T2 (okruh) - závod
se jede na 1 kolo a měří se dosažený čas. Startuje se jednotlivě, v
případě účasti užších strojů, mohou tyto startovat hromadně.
Kategorie T3 (tahání traktoru) – v
cílové rovince je zapřažen kolový traktor (cca 5-6 tun), který má
vyřazeno do neutrálu a není bržděn. Měří se čas, za který je odtažen
na vzdálenost 30 m. V případě nesplnění této vzdálenosti, je poté
rozhodující ujetá vzdálenost.
Technické specifikace malotraktorů:
Povoleny jsou pouze malotraktory domácí výroby, ze sériově vyráběných
jsou povoleny pouze Vari, Terra, Slavia, TK. Výkon a počet motorů není
omezen. Malotraktor nesmí mít odpruženou zadní nápravu. Odpružena smí
být pouze přední náprava a sedačka. Malotraktor musí být vybaven
zadním spojovacím zařízením a zvedacím zařízením (mechanické,
hydraulické, elektrické). Nejsou povoleny dvoumontáže a použití řetězů
na kolech.
Všichni závodníci musí mít na hlavě ochrannou
přilbu.
Soutěž o Pohár konstruktérů (soutěž teamů)
– z každého teamu se započítávají výsledky (umístění, ne dosažený čas)
dvou nejlepších strojů. Sčítá se pořadí z rychlostních soutěží a
z přetahování, tedy T1 + T2 + T3. Vyhrává team s nejnižším součtem.
V případě nerozhodného výsledku budou pořadatelé posuzovat kvalitu
zázemí teamu (především kvalitu hostesek, nápojových techniků,
mechaniků atd.).
Kategorie T4 (šlapací traktůrky) - od
sponzorů budou k dispozici šlapací traktůrky. V prostoru cílové
rovinky bude vytyčena trať cca 40m. Soutěžící budou startovat v
jednotlivých rozjížďkách a nejrychlejší postoupí do finálové
rozjížďky. Jedná se o dětský závod, kde jde především o zábavu!!
Všichni
Techničtí komisaři mohou ve výjimečných
případech udělit Divokou kartu stroji, který nesplňuje některé
předepsané technické parametry, zejména, pokud dle jejich uvážení
tento stroj nemůže ovlivnit pořadí na předních místech. (samozřejmě za
mírný úplatek :-)).
Po projetí cílem musí závodník výrazně
zpomalit a projet startovní rovinku pomalu a bezpečně tak, aby
neohrozil žádné diváky. Pokud závodník po projetí cílem výrazně
nezpomalí, může být diskvalifikován ze závodu.
V žádné kategorii nesmí jet na traktoru nebo
motocyklu jako spolujezdec člověk. (zvířata a různé neživé náklady
jsou povoleny).
Všichni závodníci se zúčastní závodů na
vlastní nebezpečí! Závodníci, kteří budou pod zjevným vlivem alkoholu
nebudou puštěni do závodu. Pořadatelé si vyhrazují právo provézt
dechovou zkoušku na alkohol.
Protesty
Závodník může podat protest se zálohou 2
litry červeného. V případě uznání protestu bude záloha vrácena.
Přihlášky a startovné
Závodníci musí být přihlášeni předem (viz.
stránka Přihlášky). Výjimečně mohou být přihlášeni v den závodů. Výše
startovného viz. stránka Přihlášky. |